Coaching
Aktualności
Sesje coachingowe
Prowadzę coaching dla klientów indywidualnych i organizacji. Posiadam ponad 1100-godzinne doświadczenie coachingowe. W pracy indywidualnej specjalizuję się w zagadnieniach związanych z rozwojem osobistym (life coaching), zawodowym oraz łączeniem na co dzień tych dwóch obszarów. Moje doświadczenia z coachingiem w organizacjach obejmują zarówno coaching biznesowy, executive coaching jak i coaching rozwoju zawodowego.
Posiadam certyfikat Professional Certified Coach (PCC) International Coach Federation.
Posiadam także akredytację akredytację Erickson Certified Porfessional Coach (ECPC) Erickson College
Oferta
Co możesz zyskać?
W trakcie spotkań i pomiędzy nimi:
- stworzysz jasną wizję tego, co chcesz osiągnąć
- ustalisz co jest dla Ciebie ważne
- odkryjesz potencjał, który jest w Tobie
- opracujesz konkretny plan realizacji wizji
Ile to potrwa?
- Coaching trwa najczęściej 5-6 miesięcy, by przedłużyć zmiany, które mogą nastąpić już po kilku pierwszych sesjach.
Jak często odbywają się spotkania?
- Spotkania odbywają się 3-4 razy w miesiącu, by na bieżąco pracować nad motywacją i dalszymi planami.
Ile trwa pojedyncza sesja coachingowa?
- Każda sesja trwa 30-60 minut i przynosi wymierne efekty.
Czy konieczne są spotkania indywidualne?
- Sesja może mieć formę bezpośredniego spotkania albo rozmowy przez telefon lub Skype (sesje przez telefon lub skype są równie wartościowe i skuteczne jak spotkania).
Jakie są korzyści z pracy z coachem mającym certyfikat PCC (Professional Certified Coach) wydanym przez International Coaching Federation?
- Masz pewność, że coach ukończył profesjonalne szkolenie uznane przez największą organizację coachingową na świecie i zgodne z najwyższymi światowymi standardami.
- Coach przeszedł co najmniej 10-godzinny program mentoringu.
- Sesje coacha były słuchane co najmniej przez 2 innych doświadczonych kolegów w celu zapewnienia profesjonalnych standardów.
- Coach zdał egzamin prowadząc sesję „na żywo” z klientem, którego nie spotkał wcześniej, ocenianą przez dwóch egzaminatorów.
- Coach przeprowadził i musiał udokumentować co najmniej 750 godzin coachingu w tym przynajmniej 675 z nich było płatnych, co znaczy, że klienci wybrali właśnie tego coacha i chcieli zapłacić za jego usługi.
- Coach korzysta z różnych form dokształcania i jest do tego zobowiązany poprzez ICF, może korzystać z wielu form rozwijania swoich kompetencji w zależności od potrzeb.
- Klient może uzyskać potwierdzenie o akredytacji coacha na stronie ICF Global i ICF Polska, jeśli coach jest członkiem tej organizacji, jest to forma rekomendacji.
- Coach swoje usługi coachingowe prowadzi zgodnie z kodeksem etycznym wypracowanym przez ICF; jeśli klient ma wątpliwości co do postawy etycznej coacha, może swoje wątpliwości zgłosić do ICF, w krytycznych sytuacjach coach może utracić akredytację.
Czym jest coaching?
„Coaching jest PROCESEM doskonalenia kompetencji w obszarze, który chce rozwijać Klient. Pomaga ludziom w stawaniu się tym, kim chcą i byciu najlepszym, jak to możliwe. Wydobywa i wzmacnia to, co w ludziach najlepsze.”
(Joseph O’Connor)
Coaching jest interaktywną i efektywną formą rozwoju, która pomaga skuteczniej osiągać cele osobom i zespołom. Coach wspiera w osiągnięciu określonego celu poprzez nadanie spotkaniu odpowiedniej struktury, umiejętne zadawanie pytań i wymaganie planu działania.
Jest on procesem opartym o odkrycia w zgodzie z zasadą: „Coach zna pytania, Klient zna odpowiedzi”. Coach posługuje się wieloma narzędziami, lecz podstawowym sposobem komunikacji są pytania. Opiera się na założeniu, że to Ty – albo Twój zespół – masz potencjał do osiągnięcia tego, co jest dla Ciebie ważne.
Coachowie pracują z klientami w zakresach związanych z biznesem, rozwojem kariery, finansami, zdrowiem i relacjami interpersonalnymi. Dzięki coachingowi klienci ustalają konkretniejsze cele, optymalizują swoje działania, podejmują trafniejsze decyzje i pełniej korzystają ze swoich naturalnych umiejętności.
Coaching jest procesem mierzalnym. Jego efektywność mierzy się na poziomie zachowań, a więc widzialnych zmian w działaniu Klienta.
Niezwykle ważne w coachingu partnerska relacja i wzajemne zaufanie. Coach nie podchodzi do klienta z pozycji eksperta czy autorytetu. Coach i klient wspólnie ustalają cel, format i oczekiwane wyniki ich pracy. Klient nie zrzuca odpowiedzialności za powyższe na coacha ani też coach nie decyduje się na podjęcie pełnej odpowiedzialności za efekty procesu. Treści omawiane w ramach sesji coachingowej są poufne.
Coaching nie jest psychoterapią i nie jest w stanie pomóc klientowi z problemami natury emocjonalnej czy poznawczej, nie zajmuje się pomocą psychologiczną i nie leczy zaburzeń.
Coach korzysta z informacji o przeszłości klienta, aby ustalić jego obecną sytuację. Nie zakłada on jednak rozwiązania problemów z przeszłości w celu usprawnienia działań przyszłych.
Kiedy warto skorzystać z coachingu?
- Kiedy zależy nam na osiągnięciu jakiegoś celu, istnieje wyzwanie, sposobność osiągnięcia czegoś ważnego.
- Gdy nasza wiedza, umiejętność, zaufanie do siebie jest niewystarczające do osiągnięcia celu.
- Jeśli przejawiamy podejście lub zachowania, nie sprzyjające realizacji celów.
- Kiedy nie zdajemy sobie sprawy ze swoich silnych stron i z tego, jak je rozwijać.
- Jeśli brakuje jasnej oceny sytuacji podczas, gdy trzeba podjąć decyzje.
- W sytuacji, gdy potrzebny jest duży wysiłek w ograniczonym czasie.
- Kiedy odczuwamy brak równowagi pomiędzy pracą zawodową a życiem osobistym.
- Gdy istnieje potrzeba lepszego zorganizowania i samodzielnego kierowania własnym życiem.